ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ ЛІКАРІВ

PUMTS. 2020; 40(4): 5-10.
https://doi.org/10.31071/promedosvity2020.04.005

Розглянуто проблеми безперервної професійної освіти лікарів у межах дистанційного навчання.
Проаналізовано ефективність безперервного професійного розвитку фахівців у сфері охорони здоров’я, застосування інформаційних технологій в освітньому процесі, впровадження вебтехнологій у дистанційне навчання, зазначено чинники ефективності та продуктивності дистанційної освіти. Наведено власні результати впровадження дистанційного навчання на базі Донецького національного медичного університету для лікарів, які проходили спеціалізацію за циклом «Медична психологія» під час всесвітнього карантину. Визначено чотири основні категорії проблем, із якими стикалися слухачі та педагоги в межах роботи на дистанції. Викладено шляхи розв’язання встановлених питань і наведено кроки ефективної організації дистанційного навчання та зворотного зв’язку слухачів. Зазначені проблеми поділяються на організаційні, компетентнісні, навчально-методичні, особистісно-характерологічні. Розв’язання окреслених питань можна поділити за такими рівнями: організаційні проблеми вирішуються на рівні освітнього закладу; компетентнісні — рівень освітнього закладу й факультету; навчально-методичні — у межах профільної кафедри чи кафедр; особистісно-характерологічні — у системі взаємодії «педагог-слухач». Компетентно організоване дистанційне навчання вдосконалює освітній процес, підвищує якість і контроль отриманих знань, формує дієвий зворотний зв’язок.

REFERENCES
  1. Postanova KMU vid 28.03.2018 r. № 302 «Polozhennia pro systemu bezperervnoho profesijnoho rozvytku fakhivtsiv u sferi okhorony zdorovia» [«Regulations on the system of continuous professional development of healthcare professionals »]. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/302-2018-%D0%BF.
  2. Halij, L. V., Shulha, L. I., Yakuschenko, V. A., Nartov, P. V., Buryan, K O., & Bagan, S. O. et al. (2019). Vprovadzhennia dystantsijnoi formy navchannia v systemu pisliadyplomnoi osvity: problemni pytannia sohodennia [Introduction of distance learning in the system of postgraduate education: problematic issues of today]. Problemy bezperervnoi medychnoiosvity ta nauky — Problems of uninterrupted medical training and science, 3(35), 14–20. Retrieved from: https://doi.org/10.31071/promedosvity2019.03.014.
  3. Burian, K. O., Kvitchata, G. І., Pіminov, O. F., Shulga, L. І., Yakushchenko, V. A., & Buryan, E. A., et al. (2018). Metodychne zabezpechennia samostijnij roboty slukhachiv kursiv pidvyschennia kvalifikatsii spetsialistiv farmatsii [Methodical support of independent work of students of advanced training courses of pharmacy specialists]. Proceedings from Distance learning is a start from the present to the future: III vseukrainskaya nauchnoprakticheskaia konferentsiia z mizhnarodnoyu uchastiu (19–20 kvitnia 2018 roku) — 3rd All-Ukrainian scientific and practical conference with international participation. (pp. 48–49). Kharkiv: KhNU.
  4. Kutko, I. I., Panchenko, O. A., & Petrjuk, P. T. (2015). Problemy i perspektivy preobrazovanija sistemy ohrany zdorovja na modeli psihiatricheskoj sluzhby [Problems and prospects of transforming the health care system into models of psychiatric services]. Novosti farmacii i mediciny v Ukraine — Pharmacy and medicine news in Ukraine, 12(547), 18–20.
  5. Zhuravleva, L. V., & Lopina, N. A. (2015). Distancionnoe obuchenie s ispolzovaniem VEB-tehnologij v realizacii nepreryvnogo medicinskogo obrazovanija [Distance learning using WEB technologies in the implementation of continuing medical education]. Proceedings from E-Learning in Continuing Education 2015: II Mezhdunarodnaya nauchno-prakticheskaya konferentsiya (16–18 marta 2015 roku) — 2nd International scientific and practical conference. (pp. 257–267). Ulyanovsk: ULGTU. Retrieved from: http://repo.knmu.edu.ua/handle/123456789/8967.
  6. Klymenko, T. M., Sanduliak, T. V., Serdtseva, O. A., & Sandulyak, M. T. (2018). Kompetentnosti vykladachiv i slukhachiv za rivniamy ievropejskoi ramky kvalifikatsij [Competences of teachers and students at the levels of the European Qualifications Framework]. Problemy bezperervnoi medychnoi osvity ta nauky — Problems of uninterrupted medical training and science, 3 (30), 36–42.
  7. Tolmachev, D. A., & Deriglazov, I. N. (2018). Nepreryvnoe obrazovanie vrachej funkcionalnoj diagnostiki s rimeneniem distancionnyh obrazovatelnyh tehnologij [Continuing education of doctors of functional diagnostics using distance educational technologies]. Mezhdunarodnyj nauchno-issledovatelskij zhurnal — International Research Journal, 12(66), 4, 121–123. Retrieved from: https://research-journal.org/medical/nepreryvnoe-obrazovanie-vrachej-funkcionalnojdiagnostiki-s-primeneniem-distancionnyx-obrazovatelnyx-texnologij/.
Короткая ссылка на эту статью: http://promedosvity.in.ua?lang=uk&p=7050

Оставить комментарий

You must be logged in to post a comment.