АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ОРГАНІЗАЦІЇ МЕДИЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДІТЕЙ ТА ПІДЛІТКІВ В УМОВАХ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ

PUMTS. 2019; 34(2): 5-9

https://doi.org/10.31071/promedosvity2019.02.005

Повний текст (PDF)

ДУ «Інститут охорони здоров’я дітей та підлітків Національної академії медичних наук України», м. Харків, Харківськийнаціональний університет імені В. Н. Каразіна

На тлі негативних тенденцій погіршення стану здоров’я дитячого населення в Україні, особливо в період реформування галузі охорони здоров’я, актуальним стає формування і розвиток служби шкільної охорони здоров’я. На сьогодні не визначено ефективної системи медичного забезпечення дітей у закладах освіти. Система фахівців, які забезпечують шкільну охорону здоров’я — це лікарі, психологи, фахівці з харчування, соціальні працівники тощо. Актуальним є визначення чітких компетенцій усіх учасників системи шкільної медицини для уникнення дублювання функцій та підвищення ефективності функціонування команди шкільної системи охорони здоров’я. Під егідою ВООЗ створюються «дорожні карти» розвитку шкільної медицини.

Особливої уваги посідає «Європейська концепція стандартів якості». Визначення та обґрунтування компетенцій і компетентностей фахівців, які будуть провадити медичну допомогу учням у закладах освіти України, стає актуальним завданням сьогодення для педіатрів, освітян, фахівців громадського здоров’я.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
  1. Ashhabadskaya deklaratsiya po profilaktike i borbe s neinfektsionnyimi zabolevaniyami v kontekste polozheniy politiki Zdorove-2020. [Ashgabat Declaration on the Prevention and Control of Noncommunicable Diseases in the Context of Health 2020]. (2013). Evropeyskaya ministerskaya konferentsiya VOZ po profilaktike i borbe s neinfektsionnyimi zabolevaniyami v kontekste polozheniy politiki Zdorove-2020 — WHO European Ministerial Conference on the Prevention and Control of Noncommunicable Diseases in the context of Health 2020. (Ashhabad, 3-4 dek. 2013 g.). (Ashgabat, Dec 3-4, 2013). Retrieved from http://www.euro.who.int/ru/mediacentre/events/events/2013/12/ Ashgabat-conference-on-noncommunicable-diseases/about-the-conference.
  2. Besedina, A. A. (2013). Etapyi razvitiya seti shkol zdorovya v Evrope [Stages of development of a network of health schools in Europe]. Nauka i shkola — Science and school, 4, 184–187 [in Russian].
  3. Venskaya deklaratsiya o pitanii i neinfektsionnyih zabolevaniyah v kontekste politiki Zdorove-2020 [Vienna Declaration on Nutrition and Noncommunicable Diseases in the Context of Health 2020]. (2013). Kopengagen: Evropeyskoe regionalnoe byuro VOZ. Retrieved from www.euro.who.int/./health./vienna-declaration-on-nutrition-and-noncommunicable [in Russian].
  4. Zdorove i razvitie detey i podrostkov. Vsemirnaya organizatsiya zdravoohraneniya [Health and development of children and adolescents. World Health Organization]. (2011). Retrieved from http://euro.who.int/hfadb [in Russian]
  5. Evropeyskaya strategiya “Zdorove i razvitie detey i podrostkov” [European strategy “Health and development of children and adolescents”]. (2005). Kopengagen: ERB VOZ [in Russian].
  6. Investiruya v buduschee detey: Evropeyskaya strategiya ohranyi zdorovya detey i podrostkov, 2015–2020 gg. [Investing in the future of children: European Strategy for Child and Adolescent Health, 2015–2020]. Vsemirnaya organizatsiya zdravoohraneniya — World Health Organization. Retrieved from http://www.euro.who.int/ PubRequest?language=Russian [in Russian].
  7. Sidorenko, T. P., Vodolazhskiy, M. L., & Peresyipkina, T. V. (2012). Tsel i suschnost kompetentnostnogo podhoda v organizatsii ohranyi zdorovya detey v usloviyah obscheobrazovatelnogo uchebnogo zavedeniya kak teoreticheskie osnovaniya uluchsheniya kachestva ih zhizni [The purpose and essence of the competency-based approach in organizing the protection of children’s health in a general educational institution as the theoretical basis for improving their quality of life]. Proceedings from III Vserossiyskiy kongress s mezhdunarodnyim uchastiem po shkolnoy i universitetskoy meditsine — ІІІ All-Russian Congress with international participation in school and university medicine. Moscow [in Russian].
  8. Sokolova, S. B. (2016). Evropeyskie shkolnyie sluzhbyi zdravoohraneniya [European School Health Services]. Voprosyi shkolnoy i universitetskoy meditsinyi i zdorovya — School and university medicine and health issues, 1, 53–60 [in Russian].
  9. Sokolova, S. B., & Kuchma, V. R. (2016). Kontseptsiya otsenki kachestva meditsinskoy pomoschi obuchayuschimsya v obrazovatelnyih organizatsiyah [The concept of assessing the quality of medical care for students in educational institutions]. Zdorove naseleniya i sreda obitaniya — Public Health and Habitat, 8 (281), 8–12 [in Russian].
  10. Antipkin, Yu. G., Volosovets, O. P., & Maydannik, V. G. et al. (2018). Stan zdorovya dityachogo naselennya — maybutne krayini [The health of the infant population is the future of the country]. Zdorove rebenka — Child health, 13, 1, 11–21 [in Ukrainian].
  11. Antipkin, Yu. G., Volosovets, O. P., & Maydannik, V. G. et al. (2018). Stan zdorovya dityachogo naselennya — maybutne krayini [The health of the child population is the future of the country]. Zdorove rebenka — Child health, 13, 2, 13–23[in Ukrainian]. https://doi.org/10.1016/S2352-4642(18)30144-5
  12. Stan zdorovya ditey ta pidlitkiv Ukrayini [Health status of children and adolescents of Ukraine]. (2017). DZ ”Tsentr medichnoyi statistiki Ministerstva ohoroni zdorovya Ukrayini” — State Medical Center of the Ministry of Health of Ukraine. Retrieved from http: // medstat.gov.ua/ukr/main.html [in Ukrainian].
  13. Blair, M., & DeBell, D. (2011). Reconceptualising health services for school-age children in the 21st century. Archives of Disease in Childhood, 96 (7), 616–18.
  14. Baltag, V., & Levi, M. (2010). Pairing Children with Health Services: The results of a survey on school health services in the WHO European Region. Copenhagen: WHO Regional Office for Europe, 30.
  15. Brownjohn, N. (2003). How school nursing links with other services. Child and Adolescent Mental Health in Primary Care, 1, 15–16.
  16. Lee, A., Cheng, F. F., Fung, Y., & Leger, L. et al. (2006). Can Health Promoting Schools contribute it the better health and wellbeing of young people? The Hong Kong experience. Journal of Epidemiology and Community Health, 60 (6), 530–536. https://doi.org/10.1136/jech.2005.040121
  17. Smith, O., & Son Nam Nguyen. (2013). Getting better: improving health system outcomes in Europe and Central Asia (English). Report Number 78185, 1, 215. Retrieved from http://documents.worldbank. org/curated/en/953751468250295078/Getting-better-improving-health-system-outcomes-in-Europe-and-Central-Asia. https://doi.org/10.1596/9780821398838_Overview
  18. Stewart, J. (1911). Medical inspection of schools: report to the Canadian medical association. Canadian Medical Association Journal, 1 (5), 425–439.
Короткая ссылка на эту статью: http://promedosvity.in.ua?lang=uk&p=3697

Оставить комментарий

You must be logged in to post a comment.